lördag 3 januari 2015

Idag . My Dog

06,20 ringde larmet på telefonen. Upp och in i duschen. En snabb frukost bestående av gårdagens kycklingfilé och lite ost, kaffe och ett glas vatten.  Halvåtta rullade bilen till Lerum för att locka upp vännen Yvonne. Inga problem att hitta parkeringsplats i Focushuset denna gång. Köer av folk och hundar ringlade fram i sakta gemak. Att det inte var helt lätt att hitta rätt väg in var det fler som vittnade om. Tips till nästa år, några skyltar kanske?!

Väl inne upptäckte jag att jag hade glömt fylla på kortet!!!! ... Dessutom låg kontanterna kvar hemma!! ... Ibland kan man nog undra!! Lyckligtvis räddade Yvonne situationen och jag fick ringa ett litet samtal och be Roffe sätt över lite pengar. :)

Vi hittade Flatteringen och där startade juniorhanarna ganska omedelbart. Fyra hanar sprang vänstervarv. Därefter 6 hanar i Unghundsklassen.
Här vann Caci´s Sweetnes-is--My –Weekness.H NORD V -14

Bruks/Jaktklass vanns av Boltiltorps So Sky High, tvåa blev Norska AV-Zan-Iazz Vidunderlige Zorro. Två fina hanar. 
Öppenklassen öppnade upp med 9 hanar, varav Calzeat Keeping Up Apperences var en hane som tilltalade mig. Två hundar fick very good resten exellent.

Champinjonklassen bjöd som det sig bör på 8 vackra hanar. Tre stack ut enligt mitt tycke, Vinnaren C.I.E FI V-12 GB SHCH NO UCH NORD-14 SE U(U)CHSE V-13 Castelrock Simply Magic. Som god tvåa kom en riktigt fin Almanzahane. SEU(U)CH VCH Almanza Blueberry Goodiebag.
En något mindre hane, inte lika kompakt som vinnaren. Som trea stod NO JV-11 NO UCH SE U(U)CH Fab Four´s Feel The Vind också det en utomordentligt fin hane.
Som ni förstår blev det en givande dag med glada möten med idel bekanta  Dock känns det som att det var långt ifrån lika många besökare som jag vill minnas att det varit tidigare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar